Skořicové a čokoládové koláčky

V poslední době jsem si hodně zamilovala skořicovou příchuť. Ulítávám si na snickerdoodle a skořici si už sypu i na kafe. Míváte taky tyhle období, kdy se zamilujete do jedné příchutě a vyhledáváte ji ve všem? U mě to byl posledně slaný karamel, předtím máta s dark chocolate a ještě předtím kokos. Všechny tyhle příchutě miluju pořád, ale období kdy z nich šílím se tak nějak střídají. 

Pod stromeček jsem dostala pár obálek s penězi, což se mi dost hodilo, protože se blíží moje dalsí (a snad už poslední stěhování) a budu si muset nakoupit fůru věcí. Jako třeba troubu, která v bytě není a je pro mě dost podstatná. Aby toho nebylo tolik najednou, tak jsem využila po vánočních slev a troubu jsem si koupila hned. Včera mi ji dovezli a hned dnes jsem ji musela vyzkoušet, to je jasný. 

Takže bylo jasné, že musím něco upéct. A nejlépe něco se skořicovou příchutí. Prolezla jsem spíž, abych zjistila jaké ingredience mi po Vánocích ještě zůstali. No...zbyla spousta ořechů, ale jinak nic moc. Nedá se nic dělat, budu muset udělat velký nákup alternativní mouky a podobně. Nevadí, i tak jsem si poradila. Využila jsem datlovou pastu, tvaroh, arašídové máslo a proteinellu. Vznikli tak tyhle skvělé koláčky na způsob šneků. Polovina má plnku skořicovou a druhá polovina čokoládovou z proteinelly. 


Ingredience:
300 g hrudkového tvarohu
180 - 200 g špaldové mouky
50 g proteinu s příchutí (vanilka, bílá čokoláda apod.)
50 ml vody
30 g rozpuštěného kokosového oleje
špetka soli
1/2 lžičky jedlé sody

Náplň skořicová:
40 g datlové pasty nebo datle rozmočené v teplé vodě
1 lžíce arašídového másla (nebo jiného ořechového)
skořice

Náplň čokoládová:
40 g datlové pasty nebo datle rozmočené v teplé vodě
1 lžíce proteinelly od bodylab

Další:
1 vejce
ořechy na ozdobení (není nutné)

Ingredience na těsto spolu řádně promícháme a spojíme v těsto, které dáme na chvíli uležet do lednice. Mezitím si připravíme náplně. Pokud máte celé datle je potřeba je rozmixovat do pasty s troškou vody. Tu pak smícháme se skořicí a ořechovým máslíčkem. Na druhou náplň smícháme datle s proteinellou. Troubu si předehřejeme na 180. Těsto vyndáme z lednice a rozdělíme na dvě části. První část rozválíme (na pomoučeném povrchu nebo mezi dvěma papíry na pečení) do tvaru obdélníku s tloušťkou cca 5 mm. Plát pomažeme náplní a srolujeme do válečku. Z válečku odkrajujeme 1,5 cm široké koláčky, které pokládáme na plech vyložený pečícím papírem. To samé provedeme s druhou půlkou a druhou náplní. Koláčky potřeme rozšlehaným vajíčkem a na každý koláček položíme ořech, který do těsta lehce vmáčkneme. Pečeme asi 20 minut. 



Komentáře