Jahodový chia puding

Musím se přiznat, že do dnešního dne jsem k chia pudinku nijak zvlášť nepřilnula. Když jsem ho dělala poprvé, tak byl bez chuti, protože jsem zkoušela špatný recept. Po druhé jsem zase měla nekvalitní semínka a pudink se nepovedl. Po pečení cukroví mi zbyl skoro celý balíček kvaltiních semínek chia a rozhodla jsem se jim dám ještě šanci. 
Chia puding sám o sobě nemá žádnou chuť. Proto je potřeba dostatečně ho ochutit nebo smíchat s něčím, co má výraznou chuť. Já jsem zvolila jahodové smoothie a jahody navíc. Puding dopadl skvěle.
Upozorňuji, že je k přípravě pudinku potřeba opravdu kvalitních semínek, které nejsou vyschlé. Kupujte je ve zdravé výživě nebo ve speciálních obchodech se semínky a ořechy. 


Ingredience na 4 porce:
3 hrnky oblíbeného mléka
1 lžíce medu nebo sirupu
1/3 hrnku chia semínek
1 lžíce vanilkového nebo jiného proteinu

Na smoothie:
hrnek mražených jahod + další na pyré
80 g řeckého jogurtu bez tuku
1 lžíce vanilkového nebo jiného proteinu
1/2 mraženého banánu pokrájeného na kousky

Chia semínka v uzavíratelné nádobě zalijeme mlékem, přidáme protein a med či sirup a dobře rozmícháme. Necháme 2-3 minuty odstát a znovu pořádně promícháme. Uzavřeme nádobu a dáme do druhého dne do lednice.
Připravíme si smoothie ze všech uvedených ingrediencí. 2/3 smoothie rozdělíme do 4 skleniček. Zbytek smoothie smícháme s chia pudinkem a nalijeme jako druhou vrstvu do sklenicek. Hrstku jahod pak rozmixujeme se sladidlem na pyré a nalijeme na vrch skleniček. Můžeme posypat posekanou čokoládou. Dobrou chuť.



Komentáře