Salted caramel peanut butter Cheesecake

Můj víkend byl velmi krátký. Do práce jsem totiž šla v pátek a služba na mě vyšla i v neděli. Takže jen jeden volný den. A to musíte uznat, že před Vánocemi to není moc závidění hodné. Před sebou mám pečení cukroví  a na to se moc těším. No a krom toho mám teď taky spoustu objednávek přes eshop a zkrátka nestíhám. Do toho měla moje ségra v sobotu oslavu narozenin, takže jsem se v pátek po práci sbalila, jela jsem k rodičům a domů sem přijela až v sobotu večer. Takže volného času nula. 

Ale i přes to všechno jsem měla v hlavě jasný sladký plán - upéct něco báječného se slaným karamelem. Slaný karamel je moje oblíbená příchuť. Tedy...moje nejoblíbenější top příchuť, která mě vždycky stoprocentně zvedne náladu ať se děje cokoliv. Možná, že chuti na slaný karamel přispěl i ten předvánoční shon a to nepříjemné mrazivé počasí. Člověk má tendence na vše se vykašlat, navléct si pletené ponožky a s huňatou dekou zalézt do pelechu s knížkou nebo oblíbeným seriálem na noťasu. 

Před měsícem jsem se stěhovala a moje momentální kuchyňské možnosti rovnají se bojovým podmínkám. Nemám troubu a tudíž se můžu pokoušet pouze o ,,pečení,, nepečených dobrot. Je to nepříjemné, ale tenhle momentální přechodný stav nějak zvládnu. 
Všehny tyhle věci jsou sice slušně řečeno trochu na prd, ale takováhle dobrota mi dokáže zvednout náladu a navodit pocit absolutní blaženosti. Samozřejmě jsem jako vždy totálně experimentovala a povedlo se něco neuvěřitelného. Jemný tvarohový dezert se sladkým lahodným korpusem a křupavými oříšky ve slaném karamelu. To prostě musíš milovat.



Doba přípravy: 30 minut + 2h tuhnutí
Porcí: 8
Energetická hodnota: 1 porce = 322 kcal

Ingredience:

korpus
30 g pomletých ovesných vloček
100 g máslových sušenek (bebe nebo z lidlu)
50 g pomletých mandlí
100 ml mléka (rostlinného, kravského)

krém
500 g polotučného tvarohu
250 g odtučněného tvarohu
50 g proteinu (příchuť vanilka, karamel, bílá čokoláda nebo jiné)
1 balení ztužovače krémů - želatiny
pár kapek flavdrops (MyProtein vanilka) nebo jiné sladidlo
60 g arašídového másla s příchutí slaný karamel (použila jsem TPW Loaded Nuts salted caramel cookie)

Sušenky rozemeleme na prášek, nasypeme do misky a přidáme mouku z ovesných vloček a pomleté mandle. Důkladně promícháme a přilijeme mléko. Vytvoříme lepivé těsto, které namačkáme na dno dortové formy lehce vymazané kokosovým olejem o průměru kolem 20 cm. A teď máte dvě možnosti - arašídovým máslem můžete potřít korpus nebo ho přimíchat do tvarohového krému. Obě varianty jsou super, ale každá pak chutná trochu jinak. Tvarohy rozmícháme v misce s proteinem a sladidlem dle chuti (případně přidáme to arašídové máslo). Želatinu připravíme dle návodu - necháme nabobtnat v trochou vody a zahřejeme na mírném varu v kastrůlku. Když se želatina rozpustí, přimícháme tři lžíce tvarohového krému a rozmícháme do hladka. Tuto želatinovou směs pak přidáme ke zbytku krému a pečlivě rozmícháme. Krém nalijeme na korpus a rozetřeme. Hotový cheesecake můžeme posypat arašídy a polít rozpuštěnou čokoládou. Nebo můžete také použít karamelový zero topping od bodylab, kterým polijete každý kousek cheesecaku těsně před konzumací. Dobrou úžasnou chuť!!



Komentáře