Čokoládový hummus

Ač jsem téměř fanatický zastánce zdravé výživy, tak hummus je věc na kterou jsem ještě nepřišla. Prostě mi nechutná. Vždycky přijde někdo s tím, že jeho oblíbená značka téhle pomazánky je zaručeně nejlepší a stojí za to ji zkusit. Takže já se vždycky nachytám a zmíněnou značku hummusu vyzkouším...no...a zase skončí v koši. Jenomže jíst cizrnu je sakra dobrá věc, protože obsahuje podstatné množství rostlinných bílkovin, kyselinu listovou, zinek a spoustu vitamínů. Krom toho obsahuje cizrna také zdravé sacharidy a vlákninu, která přispívá ke správnému fungování zažívacího ústrojí. No a neměla bych opomenout zdravé tuky, které pomáhají snížit hladinu cholesterolu v krvi. 
Cizrna je zkrátka a dobře plnohodnotná potravina a měla by se jíst. 
Jenže!!!...ani tohle všechno mě prostě nedonutí jíst klasický nebo ochucený hummus, který je běžně k sehnání nebo o jaký jsem se (ve slané variantě) pokoušela sama doma. Tak mě napadlo, že bych mohla zkusit vytvořit Hummus na sladko s mnou tak milovanou čokoládou. Recept jsem našla u Terezky na blogu (http://www.terezasdiary.com) ale tak úplně mi nevyhovoval. Proto jsem si ho přetvořila dle sebe a vytvořil jsem něco, co jsem rozhodně nejedla naposledy. Úžasnou hummus pěnu, která báječně chutná. Sama jsem tomu málem nevěřila. Jediné co k jeho výrobě potřebuješ je mixér 👌.



Na dvě porce:
1/2 konzervy cizrny nebo 100 g předvařené cizrny
1 banán
1 lžíce arašídového másla (já jsem použila Lucky Alvin s belgickou hořkou čokoládou)
odměrka čokoládového proteinu
1/2 hrnku mandlové mléka
2 lžíce holandského kakaa nebo raw kakaového prášku
Na ozdobení:
nasekaná vysokoprocentní hořká čokoláda
ovoce dle chuti

Nejprve rozmixujeme v mixéru cizrnu. Přidáme banán, mléko, protein, kakao a arašídové máslo. Opět společně promixujeme do hladké pěny. Hotový hummus rozlijeme do dvou misek, posypeme čokoládou a podáváme třeba s ovocem, sušenkami nebo třeba pufovanými chlebíčky. 


Komentáře