Skořicové donuty

Minimálně jednou týdně potkám někde stánek nebo obchod s donuty. Nikdy dřív mě tahle sladká smažená věc nelákala, ale dneska jsou ty kousky tak vymakané, že se někdy i olíznu. Samozřejmě odolám hlavně kvůli tomu cukru a tuku, který by mi vůbec neudělal dobře. Dneska jsem přemýšlela nad formou na donuty, která mi přišla někdy minulý týden. Upeču donuty. Bez cukru, bez mouky, bez tuku a pojď mi... 😀💓 A jak? No...celkem snadno! A jsou vážně luxusní! A krom toho všeho má jeden kousek kolem 700kJ a je nabušemý vlákninou!
- 1 a 1/2 hrnku pomletých ovesných vloček
- 12 datlí nebo 3PL medu
- 1 lžička skořice
-1 lžička kypřícího prášku do pečiva
- 1PL škrobu
- 1 lžička vanilkového extraktu
-1/2 hrnku mléka (může být i rostlinné)

na obalení:
- med
- xylitol
- skořice

Pokud budete péct z datlí, nechce je nejdříve minimálně 30 minut odmočit v horké vodě. V míse smícháme nejprve suché suroviny do kterých přidáme mléko a na pastu rozmixované datle (pokud máte už hotovou datlovou pastu nechce ji den předem při pokojové teplotě, aby změkla). Vypracujeme hustší těsto. Těsto rozdělíme do forem na donuty (pokud máte jiné než silikonové, vymažte je předem kokosovým olejem). Dáme péct na 15 minut na 180 stupňů do předehřáté trouby. 
Hotové donuty vyklopíme z formy. Vrchní stranu lehce potřeme medem a obalíme v xylitolu smíchaným se skořicí. Můžete podávat ihned ještě teplé nebo uložit do vzduchotěsné nádoby do chladu.


Komentáře